پزشکان نوبت دکتر...
کلینیک های نوبت دکتر...
    مجله پزشکی...
      علائم افسردگی در زنان شامل چه مواردی می باشد ؟

      علائم افسردگی در زنان شامل چه مواردی می باشد ؟

      چاپ خبر بازدید: 676 28 فروردین 1401 0 نظرات
      علائم افسردگی در زنان شامل چه مواردی می باشد ؟
      افسردگی یکی از شایع ترین شرایط سلامت روان است.افسردگی در زنان بسیار شایع است علائم افسردگی در زنان چیست؟ما در این مقاله به صورت کامل و دقیق نشانه های افسردگی در زنان رو به شما یاد می دهیم.

      علائم افسردگی در زنان چیست؟

      در اینجا حقایقی در مورد نشانه های افسردگی در زنان آمده است: در ایالات متحده، سالانه حدود 15 میلیون نفر به افسردگی مبتلا می شوند. بیشتر آنها زن هستند. متأسفانه، نزدیک به دو سوم کمک مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند.
      افسردگی در زنان بسیار شایع است، در واقع زنان دو برابر مردان در معرض ابتلا به افسردگی بالینی هستند.
      از هر 4 زن یک نفر احتمالاً در مقطعی از زندگی دچار یک دوره افسردگی اساسی می شود.
      با ما همراه باشید تا علائم افسردگی در زنان رو مورد بررسی قرار دهیم.
      افسردگی چیست؟
      افسردگی یکی از شایع ترین شرایط سلامت روان است.
      افسردگی بالینی یک اختلال خلقی جدی و فراگیر است. باعث احساس غم، ناامیدی، درماندگی و بی ارزشی می شود. افسردگی می تواند خفیف تا متوسط با علائم بی تفاوتی، کم اشتهایی، مشکل در خوابیدن، اعتماد به نفس پایین و خستگی کم درجه باشد. یا می تواند شدیدتر باشد.
      در حالی که برخی افراد افسردگی را به عنوان "زندگی در سیاه چاله" یا داشتن احساس عذاب قریب الوقوع توصیف می کنند، برخی دیگر احساس بی روحی، پوچی و بی تفاوتی می کنند. به ویژه مردان می توانند احساس عصبانیت و بی قراری کنند.
      به هر حال مشکل را تجربه کنید، درمان نشدن آن می تواند به یک وضعیت سلامتی جدی تبدیل شود. اما مهم است که به یاد داشته باشید که احساس درماندگی و ناامیدی نشانه‌های افسردگی هستند نه واقعیت موقعیت شما.
      افسردگی یک بیماری بهداشت روانی است که زمانی که شخصی حداقل به مدت 2 هفته احساس غمگینی (از جمله گریه مکرر)، پوچی یا ناامیدی می کند (یا علاقه خود را به فعالیت های روزانه از دست می دهد یا از آن لذت نمی برد). افسردگی بر توانایی فرد برای کار، رفتن به مدرسه یا داشتن روابط با دوستان و خانواده تأثیر می گذارد.

      با احساس "آبی" یا "فروت" یا فقط غمگینی برای چند ساعت یا چند روز متفاوت است. افسردگی همچنین با غم از دست دادن یک عزیز یا تجربه غم و اندوه پس از یک ضربه یا رویداد دشوار متفاوت است. شرطی نیست که بتوان آن را خواست یا آرزو کرد. افرادی که افسردگی دارند نمی توانند فقط خود را از آن بیرون بکشند.
      چه کسانی دچار افسردگی می شوند؟
      زنان دو برابر مردان در معرض ابتلا به افسردگی هستند.
      در زنان آفریقایی-آمریکایی، اسپانیایی تبار، و سفیدپوست بیش از دو برابر بیشتر از زنان آسیایی-آمریکایی به افسردگی مبتلا می شوند. افسردگی در زنانی که خانواده‌هایشان زیر خط فقر فدرال زندگی می‌کنند نیز بیشتر است.

       را افسردگی در زنان بیشتر از افسردگی در مردان است؟
      قبل از نوجوانی، افسردگی نادر است و در دختران و پسران تقریباً به همان میزان رخ می دهد. اما با شروع بلوغ، خطر افسردگی در دخترها به طور چشمگیری افزایش می یابد و به دو برابر پسران می رسد.
      برخی از کارشناسان بر این باورند که احتمال بیشتر افسردگی در زنان ممکن است به تغییرات در سطوح هورمونی مرتبط باشد که در طول زندگی یک زن رخ می دهد.
      این تغییرات در دوران بلوغ، بارداری و یائسگی و همچنین پس از زایمان یا سقط جنین مشهود است. علاوه بر این، نوسانات هورمونی که با چرخه قاعدگی هر ماه همراه است احتمالاً به سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و اختلال نارسایی پیش از قاعدگی (PMDD) کمک می کند، یک سندرم شدید که به ویژه با افسردگی، اضطراب و تغییرات خلقی مشخص می شود که هفته قبل از قاعدگی و در زندگی روزمره اختلال ایجاد می کند.
      افسردگی در زنان چه تفاوتی با افسردگی مردان دارد؟
      افسردگی در زنان با افسردگی در مردان از چند جهت متفاوت است:
      افسردگی در زنان ممکن است زودتر اتفاق بیفتد، بیشتر طول بکشد، احتمال بازگشت بیشتری داشته باشد، بیشتر به رویدادهای استرس زا زندگی گره خورده باشد و نسبت به تغییرات فصلی حساس تر باشد.
      زنان بیشتر احتمال دارد که احساس گناه داشته باشند و اقدام به خودکشی کنند، اگرچه در واقع کمتر از مردان جان خود را می گیرند.
      افسردگی در زنان بیشتر با اختلالات اضطرابی، به ویژه علائم هراس و فوبیا و اختلالات خوردن مرتبط است.
      چه چیزی شانس ابتلا به افسردگی را در زنان افزایش می دهد؟
      طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، مواردی که خطر افسردگی را در زنان افزایش می‌دهند عبارتند از عوامل تولید مثل، ژنتیک یا سایر عوامل بیولوژیکی. عوامل بین فردی؛ و برخی ویژگی های روانی و شخصیتی. علاوه بر این، زنانی که با تربیت فرزندان خود شعبده بازی می کنند و زنانی که والدین مجرد هستند استرس بیشتری را تحمل می کنند که ممکن است علائم افسردگی را ایجاد کند. موارد دیگری که می تواند خطر را افزایش دهد عبارتند از:
      سابقه خانوادگی اختلالات خلقی
      سابقه اختلالات خلقی در سالهای اولیه باروری
      از دست دادن والدین قبل از 10 سالگی
      از دست دادن یک سیستم حمایت اجتماعی یا تهدید چنین ضرری
      استرس روانی و اجتماعی مداوم، مانند از دست دادن شغل، استرس رابطه، جدایی یا طلاق
      آزار جسمی یا جنسی در کودکی
      استفاده از داروهای خاص
      زنان نیز ممکن است پس از زایمان دچار افسردگی پس از زایمان شوند. برخی افراد در فصل زمستان دچار اختلال عاطفی فصلی می شوند. افسردگی بخشی از اختلال دوقطبی است.

       
      چه چیزی می تواند باعث افسردگی در زنان شود؟
      عوامل بیشتری می تواند باعث افسردگی در زنان شود. علاوه بر علل بیولوژیکی و روانی، زنان به دلیل رویدادهای مهم زندگی مانند بارداری و زایمان نیز ممکن است دچار افسردگی شوند.
      برخی از شایع ترین علائم افسردگی در زنان عبارتند از:
      PMS and PMDD چیست؟
      سندرم پیش از قاعدگی (PMS) درست قبل از شروع قاعدگی اتفاق می افتد. دقیقاً مشخص نیست که PMS چگونه باعث افسردگی می شود. تصور می شود که تغییرات در هورمون های شما می تواند بر مواد شیمیایی مانند سروتونین که به خلق و خوی شما کمک می کند تأثیر بگذارد.
      علائم PMS معمولا موقتی هستند. آن‌ها شامل احساس نفخ، سردرد و احساس حساس بودن سینه‌ها در لمس هستند. گاهی اوقات افسردگی و اضطراب نیز از علائم PMS هستند.
      افسردگی همیشه از علائم PMS نیست. اما در برخی موارد، علائم PMS مانند تحریک پذیری و اضطراب می تواند شدید شود. در این مرحله، PMS ممکن است به عنوان اختلال نارسایی پیش از قاعدگی (PMDD) طبقه بندی شود. PMDD نوعی افسردگی در نظر گرفته می شود.
      دانستن اینکه معمولاً چه زمانی پریود می‌شوید می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا PMS یا PMDD ممکن است در علائم افسردگی شما نقش داشته باشد یا خیر. ممکن است استفاده از برنامه ردیابی دوره مانند Glow یا علامت گذاری تاریخ ها در تقویم خود مفید باشد.
      افسردگی پری ناتال
      این نوع افسردگی زمانی اتفاق می افتد که شما باردار هستید یا بلافاصله پس از زایمان. افسردگی پس از تولد معمولاً افسردگی پس از زایمان نامیده می شود.
      هورمون های بدن شما می توانند در دوران بارداری و پس از تولد به شدت تغییر کنند. این می تواند باعث تغییر خلق و خوی شما یا علائم اضطراب و افسردگی شود. این علائم شامل مشکلات خواب، افکار خودکشی یا احساس ناتوانی در مراقبت از خود یا کودکتان است.
      اتفاقاتی که در زندگی شما رخ می دهد، مانند مسائل مربوط به رابطه، سقط جنین، یا عدم حمایت دوستان یا خانواده نیز می تواند باعث شود در این دوران احساس افسردگی بیشتری کنید.

       
      علائم افسردگی در زنان پیش از یائسگی
      این نوع افسردگی زمانی اتفاق می‌افتد که به یائسگی تبدیل می‌شوید. تغییرات عمده هورمونی زمانی اتفاق می افتد که شما وارد دوران پیش از یائسگی و در نهایت یائسگی می شوید. در نتیجه می توانید در این مدت علائم افسردگی را تجربه کنید.
      رویدادهای زندگی در دوران پیش از یائسگی، مانند مسائل مربوط به روابط، استرس در محل کار یا خانه، و داشتن افسردگی پس از زایمان، همگی می توانند خطر ابتلا به علائم افسردگی را در دوران پیش از یائسگی افزایش دهند. تحقیقات نشان می دهد که ضربه های روحی و منفی گذشته در زندگی شما نیز ممکن است به افسردگی پیش از یائسگی کمک کند.
      علل عمومی افسردگی
      افسردگی همچنین می تواند ناشی از نگرانی های گسترده تری باشد که می تواند همه جنسیت ها را تحت تاثیر قرار دهد.
      دلایل دقیق افسردگی به خوبی شناخته نشده است، اما احتمالات رایج عبارتند از:
      اختلال افسردگی اساسی با الگوی فصلی که قبلا به عنوان اختلال عاطفی فصلی شناخته می‌شد، با تغییر فصل اتفاق می‌افتد و شایع‌ترین آن در طول زمستان است.
      عدم تعادل در مواد شیمیایی در مغز یا هورمون های شما، مانند سروتونین یا انتقال دهنده های عصبی
      شرایط تیروئید که باعث تغییرات در هورمون ها می شود.
      سابقه خانوادگی افسردگی
      رویدادهای آسیب زای زندگی، مانند مرگ یکی از عزیزان یا پایان یک رابطه صمیمی
      آزار جسمی، ذهنی یا عاطفی توسط دوستان، خانواده یا شرکای صمیمی
      بیماری طولانی مدتی که شما را از انجام کارهای روزانه یا توانایی کار یا رفتن به مدرسه باز می دارد.

       
      آیا افسردگی انواع مختلفی دارد؟
      بله. انواع مختلف افسردگی عبارتند از:
      اختلال افسردگی اساسی
      اختلال افسردگی اساسی افسردگی اساسی نیز نامیده می شود، این ترکیبی از علائمی است که بر توانایی فرد برای خواب، کار، مطالعه، غذا خوردن و لذت بردن از سرگرمی ها و فعالیت های روزمره تأثیر می گذارد.
      اختلال دیس تایمیک
      این نوع افسردگی 2 سال یا بیشتر طول می کشد. شدت علائم کمتر از علائم افسردگی شدید است، اما می تواند مانع از زندگی عادی یا احساس خوب شما شود.
      سایر انواع افسردگی علائم کمی متفاوت دارند و ممکن است پس از یک رویداد خاص شروع شوند. این انواع افسردگی عبارتند از:
      افسردگی سایکوتیک
      زمانی که یک بیماری افسردگی شدید همراه با نوعی روان پریشی مانند گسست از واقعیت، توهمات و هذیان ها رخ می دهد.
      افسردگی پس از زایمان
      که در صورتی تشخیص داده می شود که یک مادر جدید پس از زایمان دچار یک دوره افسردگی اساسی شود. افسردگی همچنین می تواند در دوران بارداری شروع شود که به آن افسردگی پیش از تولد می گویند.
      اختلال عاطفی فصلی
      (SAD)، که افسردگی در طول ماه های زمستان است، زمانی که نور طبیعی خورشید کمتر است
      افسردگی دوقطبی که مرحله افسردگی بیماری دوقطبی است و نیاز به درمان متفاوتی نسبت به افسردگی اساسی دارد.

       
      چه چیزی باعث افسردگی می شود؟
      هیچ دلیل واحدی برای افسردگی وجود ندارد. همچنین انواع مختلف افسردگی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشند. دلایل زیادی وجود دارد که یک زن ممکن است افسردگی داشته باشد:
      سابقه خانوادگی. زنان با سابقه خانوادگی افسردگی ممکن است بیشتر در معرض خطر باشند. اما افسردگی در زنانی که سابقه خانوادگی افسردگی ندارند نیز ممکن است رخ دهد.
      مغز تغییر می کند. ظاهر و عملکرد مغز افراد مبتلا به افسردگی با افرادی که افسردگی ندارند متفاوت است.
      علائم افسردگی در زنان چیست؟
      علائم افسردگی در زنان عبارتند از:
      حالت غمگین، مضطرب یا "تهی" مداوم
      از دست دادن علاقه یا لذت به فعالیت ها، از جمله رابطه جنسی
      بی قراری، بی قراری، یا گریه بیش از حد
      احساس گناه، بی ارزشی، درماندگی، ناامیدی، بدبینی
      خواب زیاد یا خیلی کم، صبح زود بیدار شدن
      اشتها و/یا کاهش وزن، یا پرخوری و افزایش وزن
      انرژی کمتر، خستگی، احساس "آهسته شدن"
      افکار مرگ یا خودکشی یا اقدام به خودکشی
      مشکل در تمرکز، به خاطر سپردن یا تصمیم گیری
      علائم فیزیکی مداوم که به درمان پاسخ نمی دهند، مانند سردرد، اختلالات گوارشی و درد مزمن

       
      5 نکته در مورد علائم افسردگی در زنان که باید بدانید
      1. افسردگی یک وضعیت پزشکی واقعی است.
      افسردگی یک اختلال خلقی شایع اما جدی است. علائم افسردگی می تواند در توانایی شما برای کار، خواب، مطالعه، غذا خوردن و لذت بردن از زندگی شما اختلال ایجاد کند.
      اگرچه محققان هنوز در حال بررسی علل افسردگی هستند، تحقیقات فعلی نشان می دهد که افسردگی توسط ترکیبی از عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی، محیطی و روانی ایجاد می شود. اکثر افراد مبتلا به افسردگی برای احساس بهتر نیاز به درمان دارند.
      شما نمی توانید به سادگی از افسردگی خلاص شوید.
      دوستان یا اعضای خانواده با نیت خوب ممکن است سعی کنند به فرد مبتلا به افسردگی بگویند که «از آن خلاص شوید»، «فقط مثبت باشید» یا «اگر بیشتر تلاش کنید می توانید شادتر باشید».
      اما افسردگی نشانه ضعف یا نقص شخصیت نیست. حقیقت این است که اکثر افرادی که افسردگی را تجربه می کنند برای بهبودی نیاز به درمان دارند.
      اگر دوست یا یکی از اعضای خانواده یک زن مبتلا به افسردگی هستید، می توانید از حمایت عاطفی، درک، صبر و تشویق برخوردار شوید. اما هرگز احساسات او را نادیده نگیرید. او را تشویق کنید تا با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کند و به او یادآوری کنید که با گذشت زمان و درمان، می تواند احساس بهتری داشته باشد.

       
      اکثر افراد مبتلا به افسردگی برای احساس بهتر نیاز به درمان دارند.
      اگر فکر می کنید ممکن است افسردگی داشته باشید، با گرفتن یک قرار ملاقات برای ملاقات با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شروع کنید.
      این می‌تواند پزشک اصلی شما یا ارائه‌دهنده سلامتی باشد که در تشخیص و درمان شرایط سلامت روان تخصص دارد (به عنوان مثال، یک روانشناس یا روانپزشک). برخی داروها و برخی شرایط پزشکی مانند ویروس ها یا اختلال تیروئید می توانند علائمی مشابه افسردگی ایجاد کنند.
      یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند با انجام یک معاینه فیزیکی، مصاحبه و تست های آزمایشگاهی این احتمالات را رد کند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما را معاینه می کند و در مورد گزینه های درمانی و مراحل بعدی با شما صحبت می کند.
      2. افسردگی می تواند به معنای واقعی کلمه صدمه بزند.
      غم و اندوه تنها بخش کوچکی از افسردگی است. برخی از افراد مبتلا به افسردگی اصلاً احساس غم و اندوه ندارند.
      فرد مبتلا به افسردگی ممکن است علائم فیزیکی زیادی مانند درد یا درد، سردرد، گرفتگی عضلات یا مشکلات گوارشی را تجربه کند. فرد مبتلا به افسردگی نیز ممکن است با خوابیدن، بیدار شدن در صبح و احساس خستگی مشکل داشته باشد.

       
      اگر حداقل دو هفته است که هر یک از علائم و نشانه های زیر را تجربه کرده اید، ممکن است از افسردگی رنج ببرید:
      حالت غمگین، مضطرب یا "تهی" مداوم
      احساس ناامیدی یا بدبینی
      تحریک پذیری
      احساس گناه، بی ارزشی یا درماندگی
      کاهش انرژی یا خستگی
      مشکل در خوابیدن، صبح زود بیدار شدن یا پرخوابی
      از دست دادن علاقه یا لذت به سرگرمی ها و فعالیت ها
      آهسته تر حرکت کردن یا صحبت کردن
      احساس بی قراری یا مشکل در نشستن
      مشکل در تمرکز، به خاطر سپردن یا تصمیم گیری
      تغییر در اشتها یا وزن
      افکار مرگ یا خودکشی یا اقدام به خودکشی
      درد یا درد، سردرد، گرفتگی عضلات، یا مشکلات گوارشی بدون علت فیزیکی مشخص که حتی با درمان هم برطرف نمی‌شوند.
      در مورد این علائم با پزشک خود صحبت کنید. صادق، واضح و مختصر باشید—ارائه دهنده شما باید بداند چه احساسی دارید. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است بپرسد علائم شما چه زمانی شروع شده است، چه زمانی از روز رخ می‌دهد، چه مدت طول می‌کشد، چند بار رخ می‌دهد، آیا به نظر می‌رسد که بدتر یا بهتر می‌شود، و آیا شما را از بیرون رفتن یا انجام کارهای معمولتان باز می‌دارد. فعالیت ها. ممکن است قبل از مراجعه به ارائه‌دهنده، وقت بگذارید و درباره علائم خود یادداشت کنید.

      3. انواع خاصی از افسردگی مختص زنان است.
      بارداری، دوره پس از زایمان، قبل از یائسگی و چرخه قاعدگی همگی با تغییرات فیزیکی و هورمونی چشمگیری همراه هستند. انواع خاصی از افسردگی می تواند در مراحل مختلف زندگی یک زن رخ دهد.
      اختلال نارسایی پیش از قاعدگی (PMDD)
      سندرم پیش از قاعدگی یا PMS به حالت بدخلقی و تحریک پذیری در هفته های قبل از قاعدگی اشاره دارد. این کاملاً شایع است و علائم معمولاً خفیف هستند. اما نوع کمتر شایع و شدیدتری از PMS وجود دارد که به آن اختلال نارسایی پیش از قاعدگی (PMDD) می گویند. PMDD یک بیماری جدی با علائم ناتوان کننده مانند تحریک پذیری، عصبانیت، خلق و خوی افسرده، غمگینی، افکار خودکشی، تغییرات اشتها، نفخ، حساسیت سینه ها و درد مفاصل یا ماهیچه است.
      4. افسردگی قابل درمان است.
      حتی شدیدترین موارد افسردگی قابل درمان است. افسردگی معمولاً با دارو، روان درمانی (که «گفتگودرمانی» نیز نامیده می شود)، یا ترکیبی از این دو درمان می شود.
      داروهای ضد افسردگی داروهایی هستند که معمولا برای درمان افسردگی استفاده می شوند. واکنش مردم به داروهای ضد افسردگی متفاوت است و ممکن است لازم باشد داروهای مختلفی را امتحان کنید تا بهترین اثر را پیدا کنید. محققان همچنین در حال مطالعه و توسعه داروهای دیگری برای افسردگی هستند، مانند برکسانولون برای افسردگی پس از زایمان و اسکتامین. می‌توانید در مورد پیشرفت‌های اخیر در مورد این داروها و سایر داروها در صفحه وب اخبار علمی NIMH تحت عنوان «درمان‌ها» اطلاعات کسب کنید.
      انواع مختلفی از روان درمانی وجود دارد، مانند درمان شناختی رفتاری یا درمان بین فردی. رویکرد خاصی که یک درمانگر استفاده می کند به شرایط تحت درمان و آموزش و تجربه درمانگر بستگی دارد. درمانگران همچنین ممکن است عناصر رویکردهای مختلف را ترکیب و تطبیق دهند.
      افسردگی روی هر فردی به طور متفاوتی تأثیر می گذارد. هیچ "یک اندازه مناسب برای همه" برای درمان وجود ندارد. ممکن است برای یافتن بهترین روش درمانی نیاز به آزمون و خطا باشد. می‌توانید در مورد انواع مختلف درمان افسردگی، از جمله روان‌درمانی، دارو درمانی، و درمان‌های تحریک مغز، در صفحه وب NIMH درباره افسردگی اطلاعات بیشتری کسب کنید. برای دریافت آخرین اطلاعات در مورد تاییدیه های دارو، هشدارها و راهنمای اطلاعات بیمار، از وب سایت سازمان غذا و دارو دیدن کنید.
      هنگام جستجوی یک درمانگر چه نکاتی را باید در نظر گرفت
      درمانگران و بیماران با هم کار می کنند و یافتن یک تطابق خوب مهم است. نکات زیر می تواند به شما در یافتن درمانگر مناسب کمک کند.
      در مورد زمینه های تخصصی آنها بپرسید. درمانگران سوابق و تخصص های حرفه ای متفاوتی دارند. شما می خواهید یک درمانگر را پیدا کنید که تجربه کار با شرایط خاص شما را داشته باشد.
      دریابید که از چه نوع درمان هایی استفاده می کنند. بپرسید که آیا این درمان ها برای مقابله با مشکل یا مشکل سلامت روانی شما موثر هستند یا خیر.
      دریابید که چگونه پیشرفت را ارزیابی خواهید کرد. تعیین کنید که انتظار می رود درمان چه مدت طول بکشد، و چه زمانی باید انتظار رهایی از علائم و بهبود کیفیت زندگی خود را داشته باشید.
      از ادامه نگاه کردن نترسید. ارتباط و اعتماد ضروری است. بحث در درمان عمیقاً شخصی است و مهم است که با درمانگری که انتخاب می‌کنید احساس راحتی کنید.
      5. محققان مؤسسه ملی سلامت روان (NIMH) و در سراسر کشور به تحقیقات سلامت روان زنان اختصاص دارند.
      محققان به مطالعه افسردگی برای بهبود روش تشخیص و درمان این بیماری ادامه می دهند. به عنوان مثال، محققان NIMH در حال حاضر در حال کار برای درک این موضوع هستند که چگونه و چرا تغییرات در هورمون های تولید مثل باعث ایجاد اختلالات خلقی، از جمله افسردگی پس از زایمان، اختلال نارسایی پیش از قاعدگی، و افسردگی قبل از یائسگی می شود.
      دانشمندان NIMH در حال انجام تعداد زیادی از مطالعات تحقیقاتی با بیماران و داوطلبان سالم هستند تا بهتر بفهمند چرا برخی از زنان نسبت به سایرین در معرض خطر بالاتری هستند و چگونه می توانند این یافته ها را به درمان های جدید یا استفاده های جدید از درمان های موجود ترجمه کنند.
      شما می توانید با پیوستن به یک کارآزمایی بالینی در تحقیقات نقش داشته باشید.
      کارآزمایی‌های بالینی، مطالعات تحقیقاتی هستند که به روش‌های جدید برای پیشگیری، تشخیص یا درمان بیماری‌ها و شرایط می‌پردازند. هدف از آزمایشات بالینی این است که مشخص شود آیا یک آزمایش یا درمان جدید مؤثر است یا خیر. اگرچه ممکن است افراد از حضور در یک کارآزمایی بالینی سود ببرند، اما شرکت کنندگان باید بدانند که هدف اولیه کارآزمایی بالینی کسب دانش جدید علمی است تا در آینده بهتر به دیگران کمک شود.
      علاوه بر فرصت های تحقیقاتی داوطلبانه برای گروه های بیمار ذکر شده در بالا، فرصت های تحقیقاتی برای داوطلبان سالم نیز در دسترس است. داوطلبان سالم نقش مهمی در مطالعات ما دارند.
      نتیجه گیری
      زنان بیشتر و شدیدتر از مردان افسردگی را تجربه می کنند. مشکلات ژنتیکی، تغییرات فیزیکی یا رویدادهای زندگی می توانند بر هورمون های زنانه و عملکرد مغز تأثیر بگذارند به گونه ای که خلق و خوی شما را کاهش دهند. نشانه‌های اولیه افسردگی مانند بی‌حالی، بی‌خوابی یا تغییر در اشتها، روشی است که بدن شما برای کمک و شفا می‌خواهد.
      آیا افسردگی از بین می رود؟ بسته به علت و شدت بیماری شما ممکن است فروکش کند. اختلال افسردگی اساسی یک وضعیت مزمن است، بنابراین معمولاً پیشرفت و عقب‌نشینی در بهزیستی روانی خود را تجربه می‌کنید.
      مانند سایر بیماری ها، علائم افسردگی می تواند به مراقبت از خود و درمان متخصص پاسخ مطلوب دهد.